על פי אתר "בטרם לבטיחות ילדים" מספר הילדים שנשכחו ברכב בעשור האחרון בישראל קרוב לאלף, עשרות ילדים אלו קיפחו את חייהם בטרגדיות קורעות לב , ומשפחות רבות אינן מצליחות להשתקם עקב האסון הנורא שפקד אותן. ובכל זאת, למרות הצעות, רעיונות, פיתוחים טכנולוגיים, פרסומים בתקשורת וכתבות קשות – עדיין מרבית ההורים אינם משתמשים במערכות המתריעות מפני שכחת ילדים ברכב. בתוך כך, לצערנו אחוז מקרי המוות של ילדים משכחה ברכב בישראל הוא מהגבוהים בעולם, כאשר בעשור שעבר נרשמו טרגדיות נוראיות כאלה ביחס של 0.45 מקרי מוות על כל מיליון תושבים עם לא פחות מ-34 מקרי מוות בין 2010 ל-2020. לשם השוואה אגב, בארצות הברית הנתון המדובר עמד על 0.09 מקרי מוות על כל מיליון תושבים ואף בברזיל הנתון המדובר נמוך מאשר בישראל עם 0.16.

אולי המחיר הגבוה, אולי החשש להסתמך על טכנולוגיה, או אולי המחשבה 'לי זה לא יקרה', הביאו לכך שמערכות למניעת שכחת ילדים ברכב הן עדיין לא נחלת הכלל. ברגע שמערכת כזו תינתן לכל זוג או יולדת בישראל מיום הלידה, לא יהיה יותר חשש כי ילדים לא יזכו לביטחון המקסימלי. כעמותה, אנו מבינים כמה התרומה לקהילה במקום שבו עדיין אדם לא ניסה לעשות צעד כדי לקדם את בטיחות הילדים, היא חשובה. על כן מטרתנו היא לגייס תרומות, מדי שנה, כדי להבטיח שכבר מרגע היציאה מבית החולים בנסיעה הראשונה הביתה, כבר תינתן ההגנה המלאה לתינוק.

בשנים האחרונות, התחלנו לחקור וללמוד את נושא שכחת הילדים ברכב וחיפשנו משקיעים שיוכלו ללכת איתנו יד ביד ולתרום עבור המטרה הנעלה, הצלת חיי ילדים. פגיעה בילדים משכחה ברכב היא תופעה שכיחה, והתוצאה מחשיפה לחום ברכב שתוך דקות ספורות מגיע לטמפרטורות גבוהות. במקרה הטוב גורם  לנזק בלתי הפיך לילד הנשכח  ובמקרים קיצוניים זה מסתיים במוות של הילד.